Sunday 23 October 2011

Selamat Berangkat Ke Tanah Suci Buat Rakan & Semua...

Melalui perancangan dan perbincangan dengan rakan Ozzy,maka pada pagi tadi Saya dan keluarga ke Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya.Tujuan untuk bertemu rakan sekolah/sekampung iaitu Maznah Binti Ismail yang akan berlepas bersama suami ke tanah suci pada hari ini 23/10/2011.


Tiba di Kompleks Tabung Haji sudah 10.30pagi dengan suasana penuh sesak dengan bakal jemaah dan kaum keluarga mengiringi pemergian yang sangat bermakna ini.Seingat Saya selepas habis tingkatan 5 dan dalam tempoh lebih 20 tahun tidak bertemu dengan beliau.Melalui laman sosial Facebook ramai rakan sekelas/sekampung dapat dihubungi semula.Syukur....jadi sapa kata menggunakan laman sosial ini tidak membawa kebaikkan.Asal kita tahu mana had batasan yang perlu Insya Allah ianya baik..

Saya dan Isteri akhirnya dapat bertemu dengan Maznah dan suami.Apa yang lebih menariknya juga Saya dapat bertemu dengan Bapa beliau yang juga rapat dengan arwah ayah Saya di kampung.Ozzy tiba dan Kami sambung berbual.

Ketika berjalan melalui celahan orang ramai maka terjumpa pula Ustaz Ramli yang menghantar bakal jemaah yang juga ibu kepada rakan sekolah iaitu Romzi Bin Wahab.Turut mengiringi  Pakcik Haji Samad selaku Penolong pendaftar nikah di Kampung Jengka 4,sapa nak menikah mesti kena jumpa Dia chop borang hehehehe....

Jalan lagi,maka terjumpa pula emak kepada Jamil Bin Latif juga orang kampung turut menghantar besannya.Jamil ini dikira senior atas beza umur 3 tahun lebih tua dari Saya.Apa pun ini antara geng memikat burung serindit dahulunya.....

Syukur pada pagi yang berkat ini dapat berjumpa ramai orang kampung.Cuma seorang lagi rakan sekelas/sekampung tak sempat berjumpa.Takpalah lain masa boleh jumpa lagi dengan Noranita,Saya sempat call untuk maklum sudah datang...
Sebelum pulang sempat jumpa Maznah dan suami...kemudian minta diri untuk pulang.




Akhirnya Saya mengucapkan Selamat berangkat ke Tanah Suci Buat Maznah serta Suami,orang kampung Jengka 4,serta seluruh bakal jemaah yang akan menunaikan Rukun Islam yang ke 5 ini.
Semoga dipermudahkan segala urusan pergi dan pulang...
Semoga mendapat Haji Mabrur...
Semoga Saya,Isteri,keluarga dan kita semua  pada suatu hari nanti dapat peluang juga menunaikan ibadah ini....

Maha Suci Allah Yang Menjadikan Sekelian Alam,
Allah Maha Besar...!!!

3 comments:

  1. Semoga dipermudahkan segala urusannya ketika berada di sana & kembali semula dlm keadaan selamat bersama haji yg mabrur

    ReplyDelete
  2. Terima kasih Ku Azhar dan Ozzy...

    ReplyDelete

Terima Kasih Pada Semua Pembaca & Yang Sudi Meninggalkan Komen :