Tuesday 18 October 2011

Teater Bangsawan Laksamana Do Re Mi

Malam tadi sempat juga tengok filem Laksamana Do Re Mi di RTM TV2.Semua dah tahu bahawa filem komedi Allahyarham Tan Sri P Ramlee tidak jemu ditonton....

Maka teringat pula akan Teater Bangsawan Laksamana Do Re Mi yang dipentaskan di Panggung Bandaraya Kuala Lumpur pada  9 - 11 April 2010.Saya bersama keluarga sempat menonton pada hari ketiga tayangannya.Tidak kurang hebatnya teater ini,penonton memenuhi tempat duduk [ full house ] dan lakonannya ternyata berjaya.Saya sendiri seperti tidak puas menontonnya..

Harap sangat ianya dapat dipentaskan semula,pasti Saya akan menontonnya kembali....

Poster Teater Bangsawan Laksamana Do Re Mi

Tiket Masuk

Jamaludin Husin [kenalan Saya]

Dalam persembahan teater ini ''maajun kuat salasa'' telah digantikan dengan buah tembikai...memang lawak habisss!!


Selang beberapa hari lepas pertunjukkan teater bangsawan ini,anak Saya mengeluarkan ayat - ''Ayah jom tengok lagi..." dan Saya maklum bahawa persembahan teater bangsawan sebegini bukan ada hari hari....







No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Pada Semua Pembaca & Yang Sudi Meninggalkan Komen :