Sunday 16 October 2011

Semuanya RM10....

Pagi Jumaat 14/10/2011 Saya ke PICC [ Pusat Konvokesyen Antarabangsa Putrajaya ] kerana menghantar sepupu untuk urusan pendaftaran majlis konvokesyen KPTM 2011.Ini kali pertama Saya ke PICC,sebelum ini memang pernah beberapa kali ke Putrajaya atas urusan lain.

Agak mudah Saya untuk mendapatkan lokasi PICC tambahan pula kedudukannya diatas bukit memudahkan pandangan....dari jauh.Setelah siap meletakkan kenderaan Saya terus masuk ke dalam PICC untuk menemankan sepupu untuk sesi pendaftaraan dan taklimat.Sementara menunggu proses itu selesai Saya dan anak lelaki berjalan di sekitar aras C sambil menikmati tanaman pokok hutan yang ada ditanam disekeliling ruang legar.Sangat jelas dilihat kerana hanya cermin tebal dijadikan dinding pemisah..

Seterusnya kelihatan sebuah restauran yang berkonsepkan 'buffet',dimana pelanggan bebas memilih menu makanan dan minuman kemudian membuat bayaran di kaunter...

Walaupun sudah mengambil sedikit sarapan di rumah keinginan untuk mencuba makanan di restauran ini tetap ada.Hiasan,susunan menu makanan menarik manakala menu pula kelihatan segar dan enak...

Maka Saya telah memilih :
1. Nasi Lemak Biasa [ sambal ikan bilis,telur goreng,timun ]
2. Kuih Karipap saiz biasa 2 ketul
3. Sepotong Kek Icing cokelat saiz sedang
4. Segelas Teh Tarik
5. Air 100Plus tin sejuk

Semuanya RM10......

Contoh RM10

Jadi apa pula komen rakan Blog dan pembaca semua?Adakah mahal...?

Untuk pengetahuan,Semua yang diambil itu habis dimakan hehehe...maknanya sedap dan kena dengan selera Saya.Secara peribadi Saya fikir harga itu patut [ walaupun bukan orang kaya... ]tambahan pula suasana restaurant yang bersih,kemas serta makanannya pula enak....




MD
16 Okt 2011





2 comments:

  1. salam..
    ermm..murah juga ye?
    boleh lah try nanti..

    ReplyDelete
  2. Zulkbo,

    suasana memang ala ala hotel la.tambahan pula view yang cantik yang ada tu....
    terima kasih..

    ReplyDelete

Terima Kasih Pada Semua Pembaca & Yang Sudi Meninggalkan Komen :